Güncel Haberler
27 Kas 2024 - ÇarşambaAdıyaman Belediyemizden yerinde dönüşümde büyük atılım: 7 Ayda 1094 ruhsat verildi
6 Şubat depreminin ardından yerinde dönüşüm için başvuruları hızlı
bir şekilde değerlendiren Adıyaman Belediyemiz Yapı Kontrol Müdürlüğü, 11 deprem
ili arasında en fazla ruhsatlandırma yapan müdürlük oldu. Deprem öncesinde
yıllık ortalama 500 ruhsat düzenleyen müdürlüğümüz, bu yıl sadece yedi ayda 1094 yerinde
dönüşüm başvurusunu sonuçlandırarak onay kodlarını verdi.
Adıyaman Belediyemiz Yapı Kontrol Müdürlüğü, deprem sonrası yerinde
dönüşüm sürecinde hızlı, titiz ve çözüm odaklı bir yaklaşım sergileyerek şehrin
yeniden yapılanmasında önemli bir adım attı. Nisan ayından bu yana verilen 1094
ruhsatla, vatandaşların mağduriyetinin giderilmesi ve şehirde güvenli yapıların
oluşturulması sürecine büyük bir katkı sağlandı.
Deprem öncesinde yıllık ortalama 500 civarında ruhsat veren
müdürlüğümüz, bu yıl sadece 7 ayda ruhsat sayısını yüzde 275 oranında artırarak
dikkat çekici bir başarıya imza attı.
“KANUN VE YÖNETMELİKLERDEN TAVİZ VERMİYORUZ”
Kentsel dönüşüm için yapılan başvuruların titizlikle incelendiğini
belirten Yapı Kontrol Müdürlüğümüz yetkilileri, çalışmalarını yönetmelik ve
kanunlara uygun bir şekilde sürdürdüklerini vurguladı. Yetkililerimiz şu ifadelerde
bulundu:
“Deprem sonrası yerinde dönüşüm yasası ile birlikte
vatandaşlarımızın yoğun ilgisiyle karşılaştık. Şu anda kentsel dönüşüm
başvurularında ciddi bir yoğunluk var. Bu yoğunluğu vatandaşlarımızın
mağduriyetini hızlıca gidermek adına özveriyle yönetiyoruz. Çalışmalarımızda
yönetmeliklerden ve kanunlardan taviz vermeden, aynı acıların tekrarlanmaması
için çaba gösteriyoruz.”
VATANDAŞLARDAN TEŞEKKÜR
Adıyaman Belediyemize yerinde dönüşüm için başvuruda bulunan
vatandaşlar, işlemlerin hızlı bir şekilde çözüme kavuşmasından memnuniyet
duyduklarını dile getiriyor. Vatandaşlar, belediyemiz personelinin talepleri sıkı
bir takip ve inceleme sürecinden geçirerek çözüm odaklı çalıştığını ifade etti.
E-RUHSAT DÖNEMİ BAŞLIYOR
Adıyaman Belediyemiz, başvuru süreçlerini daha hızlı ve şeffaf bir
hale getirmek için yılbaşından itibaren e-ruhsat sistemine geçmeye
hazırlanıyor. Bu sistemle tüm başvurular dijital ortamda alınacak ve süreç
hızlanacak. Konuyla ilgili açıklama yapan yetkililerimiz, “Yılbaşından itibaren
başvurular dijital olarak alınacak ve vatandaşlarımız dosyalarının hangi
aşamada olduğunu sistem üzerinden takip edebilecek. Bu sistem, hem süreci
hızlandıracak hem de oto kontrol sağlayarak olası aksaklıkları en aza indirecek.”
ifadelerini kullandılar.